Menu

Gezondheid

Informatie

sap vastendag, gezondheidstips, Friendly reflex

En? Lukt het een beetje met de tips van week 6 van Andrew Weil; Optimaal gezond in 8 weken. Heb je al een tonicum op het oog? Heb je er advies bij nodig? Een goede reformwinkel kan je daarbij adviseren. Wanneer ga jij naar de sauna? We mogen waarschijnlijk binnenkort weer en wat doe jij ’s avonds met de tijd die je over hebt, nu je nog weinig naar het nieuws kijkt? Ik lees diverse boeken….Zo handig! Allerlei ideeën opdoen voor nieuwe blogs. Oké, ik volg ook een Zweedse misdaadserie😬….

Oké, ik begrijp dat het nog steeds veel tips zijn om aan te pakken. Kies er gewoon weer de tips uit die voor jou te volgen zijn. Ik vind het nog steeds prima. Ik geniet van de bloemen en ik vond het nieuws deze week erg interessant. We mogen vanaf 5 juni weer iets meer. Deze week staan er weer nieuwe tips op het menu, dus laat je overhalen door Andrew Weil en een beetje door mij.

Week 7:

  1. Ga een vorm van dienstverlening doen waarbij je tijd en energie steekt in het helpen van anderen. Verbinding voelen met anderen. (Tekst uit zijn boek: Je kunt zo veel zalm en broccoli eten als je wilt, antioxidanten innemen voor de rest van je leven, perfect ademen en de hele wereld over wandelen; als je je onthecht voelt, zul je nooit optimaal gezond zijn). Steek die maar in je zak. Dus, hoe kan jij weer de verbinding voelen? Het zou een mooie coachvraag zijn.
  2. Ga door met het nemen van een stoombad of sauna. Geldt de douche ingaan, nadat zoonlief 30 minuten heeft gedoucht, ook als stoombad😉?
  3. Ga door met 2x vis in de week, veel groente en fruit, minder vlees, gember en knoflook eten. Ineke, jij mag de knoflook overslaan…
  4. Wandel vandaag nu 40 minuten, 5 dagen in de week. Oké, ik moet iets bekennen. Ik heb een crosstrainer en gebruik die 5 dagen in week voor 40 minuten. Ik hoop dat dat ook mag. 
  5. Doe een poging met iemand in contact te komen van wie je bent vervreemd. Vergissen is menselijk, vergeven goddelijk. Dr. Weil zegt: door te vergeven kun je je eigen emotionele pijn verzachten en zul je innerlijke rust ervaren, ongeacht de reactie van de ander. Ik krijg het druk, hahaha….
  6. Maak tijd voor bloemen, muziek en kunst.
  7. Verhoog de ontspanningsademhaling tot 2x per dag 8 cycli.
  8. Drink deze week één dag alleen vruchtensappen, water en kruidenthee. Ik ga van de week maar eens naar Broeders reformwinkel in Oosterhout. Zij hebben veel keuze in sapjes en trouwens, ze geven ook goede adviezen.

Succes, Mieke de Vriend

Praktijk voor voetreflextherapie en coaching, Sprang-Capelle

Mieke de Vriend

Ik neem je mee in allerlei tips en adviezen over gezondheid. Gezondheid is een belangrijke basis in ons leven.

One Response

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Abonneren om mijn blogs