Menu

Gezondheid

Informatie

Gezondheidstips, knoflook, Friendly Reflex

Gezondheidstips van Andrew Weil, week 4. En? Lukt het een beetje met de tips van week 3, van Andrew Weil; Optimaal gezond in 8 weken. Heb je al een lijstje klaar van vrienden die je graag vaker wilt zien? Het is gewoon prettig om tijd door te brengen met mensen die je een positief gevoel geven. Ik heb mijn lijstje al klaar! Ik sta te popelen om ze weer te zien als het mag van ome Mark en ome Hugo!  Welke gewoonte(n) heb jij al overgenomen?

Oké, ik begrijp dat het best veel tips zijn. Kies er gewoon weer de tips uit die voor jou te volgen zijn. Ik vind het nog steeds prima. Bij ons staat broccoli in ieder geval iedere week op het menu en de bloemen die koop ik nog steeds zelf. 

Week 4:

  1. Hoe is jouw slaapkamer? Slaap je wel goed of word je vaak wakker? Kijk dan eens kritisch naar alles in je slaapkamer. Staat er apparatuur of een smartphone? Hoe oud is je matras? Mocht je ’s nachts vaak wakker worden? Hoe laat is dat dan? Registreer het eens. Volgens de meridiaanklok kan het iets zeggen over jouw organen. Slaap je misschien op een waterader? Wellicht helpt het wanneer je je bed verplaatst.  Ik had een cliënt die nu veel beter slaapt, dus…Misschien drink je nog laat koffie? Of zit je tot laat op je telefoon? Tijdens de nacht herstelt je lichaam en het is dus belangrijk dat je tot rust komt tijdens het slapen. Tip van mij; mediteer 20 minuten voor het slapen gaan. Ik merk dat ik er beter door slaap. Ook voetreflextherapie kan helpen.
  2. Heb je last van ademhalingsproblemen, bijvoorbeeld astma of hooikoorts. Informeer eens naar een luchtreiniger. In een andere blog schreef ik over zuiverende planten. Zou ook een mooie manier kunnen zijn van zuivering en nog gezellig ook.
  3. Gebruik meer knoflook in je eten. Knoflook is goed voor hart- en bloedvaten en is een krachtig antibioticum, verlaagt de bloeddruk en het cholesterol- en vetgehalte in het bloed. Ik zal er een keer een blog over schrijven, want het doet veel.
  4. Eet deze week eens 2 dagen geen vlees. Het zal je lichaam goed doen en het milieu trouwens ook.
  5. Voer de wandeling op tot 25 minuten. Ik verklap het alvast, in week 8 gaan we 45 minuten lopen.
  6. Hoe bevalt het, het nieuwsvasten? Kijk eens op 2 dagen geen nieuws. Het geeft zoveel rust. 
  7. Ga vooral door met de ademhalingsoefeningen.
  8. Informeer eens bij vrienden wat zij doen om “gezond” te leven en vraag eens aan hen hoe zij herstellen van een griep(je).
  9. Wees dankbaar voor wat er is.

Succes, Mieke de Vriend

Mieke de Vriend

Ik neem je mee in allerlei tips en adviezen over gezondheid. Gezondheid is een belangrijke basis in ons leven.

2 Responses

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Abonneren om mijn blogs