Menu

Gezondheid

Informatie

Gezondheidstips, meer bloemen, Friendly Reflex

Gezondheidstips van Andrew Weil, week 3. En? Lukt het al een beetje met de tips van week 2, van Andrew Weil; Optimaal gezond in 8 weken? Drink je al groene thee? Heb je al een britafilter of andere waterzuivering aangeschaft? Smaakt de vis nog steeds goed en hoe gaat het met de broccoli? Welke gewoonte(n) heb jij al overgenomen? Ik drink al met enige regelmaat groene thee. Wel wennen hoor. Bij wie voel jij je op je gemak? Maak vast een lijstje wie jouw fijne vrienden zijn. Ik kom er zo op terug.

Oké, ik begrijp dat het nog steeds veel tips zijn om aan te pakken. Kies er gewoon weer de tips uit die voor jou te volgen zijn. Ik vind het nog steeds prima. Bij ons staat broccoli in ieder geval iedere week op het menu en de bloemen die koop ik nog steeds zelf. 

Week 3:

  1. Eet vooral biologische producten. Bescherm jezelf tegen eventuele gifstoffen. Ik weet het, er zijn discussies over of dat allemaal wel waar is en dat het niets uitmaakt. Toch gewoon doen. Ik woon op het platteland en ik zie die sproeiarmen over de jonge plantjes heen gaan. Het blijft iets tegennatuurlijks hebben voor mij. Ik kan altijd nog een paar handen in onze moestuin gebruiken! Dan delen we de buit.
  2. Gebruik geen elektrische apparaten in je slaapkamer. Een kamer is om rustig in te slapen.
  3. Eet deze week bewust wat meer groenten/fruit bij een maaltijd. Tijdens deze 8 weken verhoog je je inname van groenten en fruit. Dat deden de australopithecus(sen) ook heel lang geleden. Lees die blog maar eens. Heel interessant!
  4. Durf het bijna niet te vertellen, maar zou je aub 2x vis willen eten deze week. Ook hier zijn discussies over. Er zou teveel kwik en andere gifstoffen in de vis zitten. Misschien een visoliecapsule als alternatief? Lijnzaadolie is ook heel goed, althans voor vrouwen.
  5. Begin met vitamine E en selenium (200 microgram) te slikken, het zijn anti oxidanten. Vitamine E is een vetoplosbare vitamine. Vitamine E werkt als antioxidant en beschermt zo de cellen, bloedvaten, organen, ogen en weefsel. Vitamine E speelt ook een rol bij het regelen van de stofwisseling in de cel. Vitamine E zit in zonnebloemolie, halvarine, margarine, graanproducten, noten, zaden, groente en fruit. Volgens het Voedingscentrum is een overschot aan vitamine E in het lichaam niet schadelijk.
  6. Neem vit C van week 2 niet gelijktijdig met selenium in.
  7. Verleng je dagelijkse wandeling tot 20 minuten.
  8. Doe dagelijks strekoefeningen om je lijf soepel te houden.
  9. Laat je adviseren door vrienden van punt 10 welke boeken interessant zijn om te lezen. Ze maken de geest rijker.
  10. 10. Bij welke vrienden/vriendinnen ben jij op je best, wie maakt jou blij en bij wie voel je je optimistisch? Breng vaker tijd met hen door…
  11. 11. Ga verder met de ademhalingsoefening.
  12. 12. Ga door met nieuwsvasten.
  13. 13. Koop meer bloemen, mijn favoriet!

Succes! Mieke de Vriend

Mieke de Vriend

Ik neem je mee in allerlei tips en adviezen over gezondheid. Gezondheid is een belangrijke basis in ons leven.

4 Responses

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Abonneren om mijn blogs